söndag 17 oktober 2010

Keep smiling as you go

Efter en mysig höstdag i gott sällskap kom jag hem och hämtade alla mina LOKA-flaskor som långsamt börjar ta över detta lilla "kryp-in" (läs:grottbo) till lägenhet. De pantade flaskorna gav mig 38 kronor. En flaska ger en krona pant. Gör matten själva. Och det första jag kunde tänka när jag fick pengarna var: För 38 kronor får jag tre LOKA-flaskor.

Jag avlägger nu ett LOKA-löfte. Från och med nu till slutet av november ska jag inte köpa en enda flaska. (oh my, oh my!)

Från och med nu ska små onödiga utgifter bort! Jag ska bli en sparare! Känn optimismen vina! Jag har bestämt mig!
Och för att hylla detta löfte belönade jag mig själv med en flaska LOKA.
Den sista...liksom.

3 kommentarer:

Doris sa...

You can do it!! <3

Victor sa...

du, min box är svart, i mitten av rummet
min häst har tio blommor i munnen, är lycklig, trött och konstant törstig

dessutom är det en storm i hela rummet
:)

Emma sa...

Doris: Åhhh jag älskar när du tittar förbi! 8) Och tack för att du tror på mig! Hhahahahahha att inte köpa kall loka, jag lovar, det är värre än att stå emot sockersug!:P

Victor: Well, well, well... Du har min uppmärksamhet!
Kul att du ville skriva detta..helt random..
Du utelämnade en del detaljer dock:
Stod lådan på golvet eller svävade den i luften? Och btw, man ska föreställa sig blommorna innan hästen så hur kan blommorna vara i hästens mun?
Confusing? Maybe a little..
But then again, det är ju storm i hela rummet ;)