tisdag 7 december 2010

Leap

En update från Sumpelish.

Jag är värsta hormonell (don't even know if that's a word) på senaste tiden.
Jag kom hem igår efter jobbet, hoppade in i duschen och satte mig sedan framför datorn. Och i bakgrunden var TV:n på. Tänkte inte mer på det. Men helt plötsligt så hör jag hur det blir storartad musik och hur någon gråter. Det var Biggest Loser . De hade nu gått ner massor i vikt och fick nu se hur de sett ut ett halvår tidigare. Typ 80 kg tidigare.
Och musik spelar i bakgrunden. Och tack-talen gråts fram medan det talas om välsignelser och tro på livet. Och där sitter jag. Nyduschad. Doftar syrlig apelsin-karamell från min nya duschkräm. (tack mor) Och blir helt plötsligt så berörd att jag börjar böla!
Tar mig för bröstet som en stolt mormor och grinar: De... är... såååå... duktiga!

Till Biggest Loser.. Liksom. Ja, varningsklockorna har ringt.
Insåg detta när jag senare gick in på toaletten och såg mitt svart-randiga ansikte. Pretty!

Äh, jag orkar inte blogga nu. Klockan vart för mycket.

Men nu vet ni det.. Jag bölar till Biggest Loser. Who knew?

5 kommentarer:

Agge sa...

Skrämmande ;)<3

Lolo sa...

Zebra :)

Vanesa sa...

Jag grät också det avsnittet !!! .. Dem var faktiskt duktiga 8)

Doris sa...

Tänk vad kul det är att göra människor nyfikna! :D Moahahha (Evil laugh!)

Ska jag vara ärlig så är det inte bara ett nyårslöfte jag tänker avlägga, utan två!! Dubbel spänning! ;P Jag kan riktigt föreställa mig hur du sprängs av nyfikenhet nu!

Bara för att jag känner för att vara otroligt dryg så får du vänta tills helgen (längtar tooook massor!)

lots of lööv från din fisk

Emma sa...

Berta: You just get me! 8)

The fish in the world: I know now :P