torsdag 27 januari 2011

Äppel Päppel Pirum Parum

Läste precis en artikel om att man inte ska äta mat sent på kvällen.
Det var inte förrän jag började läsa den som jag insåg att jag var hungrig. Det kändes långt till frukost. Som på beställning kurrade min mage till. "Feed me."Så nu sitter jag här med ett äpple. Who cares?

Jag hade köpt två äpplen. Jag brukar käka frukt på jobbet. Och nu när jag skulle hämta ett så insåg jag att det ena äpplet var mycket finare än det andra. Så då stod jag och funderade på om jag ville ta det nu eller göra framtida Emma en tjänst. Ett riktigt Emma-dilemma. Morgondagens Emma ja, som sitter på jobbet och försöker att inte titta på klockan eftersom tiden går så sakta. Det vart det fula äpplet nu. Framtida Emma är nog tacksam imorgon om hon minns dagens uppoffring.

(för att förtydliga: jag älskar inte mitt namn så mycket att jag vill använda det hela tiden. Jag tycker bara om att tala om mig själv i tredje person precis som alla andra viktiga människor ;) )

Är inte det här kul? Att få veta vad jag tänker?

Idag på mötet så associerade jag vilt och började helt plötsligt tänka på en grej jag avskyr! Jag kan inte komma ihåg att någon faktiskt har gjort detta men bara tanken på att nån ska gnugga en handduk mot framtänderna får mig att rysa av obehag! Känslan av torra tänder och ljudet som blir av gnuggandet? Usch! Och den tanken leder ALLTID till att jag tänker på bomull som dras isär. Och det är seriöst det värsta ljudet som finns på denna jord!

Jag kan helt plötsligt börja tänka på det där. Och efter tänker jag alltid att det är så störda tankar. Men såna har väl alla mer eller mindre?

Säg bara ja så kan vi alla fortsätta leka normala nu.

Pussågonatt

5 kommentarer:

Joelo_89 sa...

Åh, det är hemskt med handduk mot tänderna och bomull som dras isär, ryser nu bara av tanken:P

Ha det bäst syster! Ses imorrn puss:D

Bertis sa...

Jag kommer ihåg det där med bommull .. Du har alltid hatat det sens vi var små :)

Erika sa...

Usch. Jag har problem med frigolit förpackningar som dom har att skydda "viktiga saker" med i kartonger. Dra ut frigoliten kan jag göra. Men ska man ha in den i kartongen igen så gnisslar det som faaan! (frigolit över huvudtaget är hemskt!)

Det där med bomullen har jag inte tänkt på förrän nu. *rysa* TACK! ;P

Doris sa...

HAHAHAHAa, du är underbar!
Kan du förstå hur mycket jag skrattade åt dina helt fantastiskt kommentarer! Fick en smärre chock när jag knappade mig in på kontot och såt att jag hade 16 kommentarer!!

Höll väl typ på att dö när jag kom till Kristina, och sedan mitt ekorrsljud på det! Hahaha, åå jösses XP

TACK för det underbara du!! <3<3<3

Å vad jag älskar ditt Emma-dilemma! Sådär kan jag också göra ibland, välja mellan två saker och för att sedan göra mig själv glad dagen efter så väljer jag det mindre bra alternativet. Och bomull... Iiish! Hemskt! Tänkt dig tanken att gnida bomull mot tänderna, bita tag ordentligt med framtänderna och draaaa loss... Huuuuuuuu!

Har jag sagt att du är underbar?! <3<3<3

Emma sa...

Tvillis: Jag visste att du skulle förstå :P

Berta: You remember 8)

Eri-Beary: Haha, frigolit är ju alltid härligt ;) Och varsågod över bomulltanken. Just happy to spread the word ;)

Ekorren Doris: Vad kul att du vart glad <3 Åhhh du har likadana dilemman!Haha!
Men sluuuta! Din bomull-i-munnen tanke var ju hemsk! :O
Jag mår lite illa av tanken.. :P
Du lovely Doris!