fredag 28 mars 2008

Tankeklotter..

Idag har jag varit lite less på allt..
Jag har ägnat mig åt småsysslor hela dagen och vid sjutiden gjorde jag som vanligt. Jag tog min väska och gick till innebandyn. På vägen dit började jag tänka på hur det var på innebandyn när jag var liten. Jag kom på att jag har varit på innebandyn sedan jag var ungefär fem år. Även om jag inte fick spela när jag var så liten så var jag alltid där och tittade på. När jag och Joel var sju år fick vi börja spela. Jag är snart nitton år nu och jag går fortfarande till innebandyn. Det är snart 14 år. Nästan varje fredag, i 14 år.. Jag vet inte om det var den insikten som fick mig att gå tidigare därifrån idag men jag orkade bara inte med..

Tänk vad mycket det är i livet som man gör av ren rutin. Jag menar inte att det är dåligt med rutiner men ibland borde man kanske stanna upp och fundera över varför man gör vissa saker.. Gör man det för att det är bra, för att det är kul, för att det är nödvändigt eller för att man bara alltid gör så?

Vilken tur att jag får sådana här tankar när jag ska lämna alla mina nuvarande rutiner i fyra veckor:)

När jag var sådär less på allt så gick jag förbi min kära halvas hus.. Sjuka halva ska tilläggas.. Bli frisk snart!:) Jag friade lite till henne nerifrån marken när hon stod på balkongen.. Hon visste inte att jag tänkt sådana här knepiga saker innan men hon fick mig på bättre humör bara genom att vara. Tack HH<3

Jag ska snart gå och sova tror jag.. Jag har en tråkig dag framför mig imorgon. Jag borde sova eftersom jag inte sov så mycket inatt, men jag har haft så sjuka drömmar på senaste tiden.. Jag drömmer mycket, fast det är kul hur man kan få till det i sina drömmar..

Just det! Jag måste erkänna att jag var värsta elak mot min bror idag. Och han förtjänande det inte. Jag och mitt morgonhumör! Joel och jag jobbade ihop idag och jag gnällde på honom för att han jobbade så sakta. Jag märker inte vad han gör förrän efter två timmar och då hade han inte hunnit med en grej jag sagt åt honom att göra. Han slutar tidigare än mig och när han skulle sluta så började jag göra iordning för att städa toaletterna.
J: Vad gör du?
E: Jag ska städa toaletterna.
J: Men det har ju jag gjort!
E: Ja, lagertoan. Men det finns fem toaletter till ju!
J: Ja, men jag har städat dem med.
E: Jaha, men då tar jag charken nu då.
J: Jag har tagit det med.
E: Va?
J: Och lunchrummet med.

Min kära bror hade inte hunnit med uppgiften jag bett honom om för han hade hjälpt mig med massa annat utan att jag visste om det. Och jag hade varit värsta grinig på honom. Stackarn. Men jag bad om ursäkt och berömde honom sen. :) Bättre sent än aldrig!

Note to self: Underskatta inte en pigg tvillingbroder som står ut med sin dryga syster.. :)

Dagens klotter.. Bye bye!

5 kommentarer:

Nadiiiia sa...

haha värst va djupa tankar du hade ida då..som vanligt med andra ord;P kom ihåg att du ska va med mej imorron med.. måste säga hejdå till dej om ja ska överleva utan dej:( haha å ja vet va du tänker suck it up va;P haha

Lund sa...

alltid till din tjänst bergsklättrarn :) oj , du menade verkligen nemoEMO idag alltså :/ .. vi har båda den tendensen att vi tänker för mycket ibland.. det kanske går över med åren ;)
men under tiden så har vi människor runtikring som räddar oss hela tiden :):)

okej nu blev det för allvarligt..
bäst för dig att du har kul där nere nu, (skriver här även fast vi ses imorn) haha ..

puss puss ena halvan snart på semester <3

\ /-]\[E$@ sa...

hehehe visst är det jobbigt när man inser att man har varit så ond och dum utan anledning.. Mig händer det ofta..Varje månad kan jag lova...Vid en visst "rödvecka" händer det massor....
Men Joel älskar dig massor och förstår dig att du är lite speciell när du blir trött...lr nej juste..nemoemo lr vad det var ;) hehehehe :)
Åh hoppas du kan skriva lika ofta när du är i italien. Jag vill inte missa ett enda sekund av det du känner...

Älskar och saknar dig massor min lillaBerta <3 :)

Emma sa...

oh vad ni är söta allihop:)

men med själva bloggen måste jag faktiskt kommentera att jag är jätteglad över vanes blogg!
du verkar inte vara så långt borta när man läser din blogg:)

puss på er!

\ /-]\[E$@ sa...

hihi :) ...Ja faktiskt det känns som man är med varandra varje dag på nåt sätt :) ..hehehe
pusss