söndag 14 december 2008

Movies

-Just because it is, doesn't mean that it should be-

Hur chillar man en helg? Ligger i soffan och njuter av en film man hyrt? Om man redan gjort det då? Ja, då kan man njuta av en film på bio. Om man redan gjort det då? Äh, vadå? Då går man bara på en till film...

Idag har återigen jag och Amanda spenderat en dag med att bara lulla runt. Vi möttes på Reverie klockan tolv, åt och åkte sedan downtown där vi mötte Emilia. Vi kollade i affärer. Jag köpte riktiga Uggs nu eftersom mina skopunktenskor inte höll så länge. Till min faster som undrade så är det inte riktigt samma storlekar här. Jag får ta en storlek mindre än vanligt här.
Vi åt och sen åkte Emilia hem. Jag åt sushi! Finally! Och det är nu den snurriga biten kommer. Jag och Amanda gick till bion. Satte oss i varsin massagestol i 15 minuter och gick sedan in på bion. Efter den två timmar långa filmen gick vi ut på en promenad och sedan in på den andra biografen och köpte en biljett till nästa film som efter visning visade sig vara tre timmar lång. Fem timmar film med massage som uppvärmning. Vad gör USA med oss? Aja, imorgon ska vi åka skridskor i alla fall. Hoppas vädret är fint.

Jag skulle kunna skriva om mannen som bar tjejjeans, hur vi grät under filmen eller vad jag tyckte om massagen men jag är för trött nu:P

Pussipannan allihop!

--- Jag skulle vilja se en grön solnedgång---

7 kommentarer:

Ida sa...

Hej Emma :)
Tänkte att iom att jag är o lallar runt på din blogg emellanåt så kan jag åtminstone presentera mig.
Jag är en gammal vän till Erika och känner även din bror efter att ha gått på empowerment med honom. Har träffat din bror vid några tillfällen iom häng med Erika o Tobbe men har inte lyckats träffa dig vid något tillfälle ännu :)
Hoppas det är ok att jag är här o snurrar runt. Är riktigt avis på dig för att du är i USA. Har alltid varit en liten dröm att åka dit över en sommar och biiiillaaaa... Hade varit skitskojj.

Iaf, det är jag ;)

//Ida

Ida sa...

Hm... Med "din bror" och sedan "din bror" igen menade jag först Tobbe och sedan joel :P

Lund sa...

hahahaha , men säg åtminstonde vilken film det vaaar :)
AHHAH ja lovar ni såg den igen :O:O

HAHAHHAHHA erkänn!

Amanda Laitinen sa...

ÅH UGGS!!!:) var dom billiga?? hur är vädret där? är det kallt eller?? Emma ring mig nån dag <3
PUSSSSSSSSSSSS&KRRAAAAAAAAM

Lolo sa...

Filmmaratonhelg & sushi, kul!!Och Reverie, jag vill dit på riktigt!!Hörde förresten om ett par som tog semesterkassan och stanna kvar i Sverige.. gick på bio för hela slanten istället, Haha :))Elina o jag ska oxå på massage när Joel går på opeth. Puss

Emma sa...

Ida: Hej och välkommen hit:P Lalla runt så mycket du vill:)Du får nog tillfälle att träffa mig senare.Men snurra runt du här tills dess. :)

Sara: *visslar* Austarlia var jättebra! Överraskande bra-

Manda: 80 dollar. Och nu har regnperioden börjat, just idag faktiskt. Men Uggs kan man ha på sommaren också. Köper man riktiga så andas dem. :) Och jag ska köpa ett telefonkort. Saknar dig! Superdupermycket!

LoLo: Jag kan nog lova att er massage kommer vara bättre än våran:P

\ /-]\[E$@ sa...

"Jag köpte riktiga Uggs nu eftersom mina skopunktenskor inte höll så länge " .. HAHAHAHHAHAHAHAHA
SNOBBB xD