torsdag 25 december 2008

Nu är det jul här i vårt hus

Idag blir det en kortis för jag är dupersupertrött..
Julafton var sååå kul! Varför? För den firades inte alls.
Började dagen med "familjefrukost" nere på Crepes on Cole. Jag åt blåbärspannkakor (men drömde om Bollnäsfil). Servitören råkade välta ett vattenglas på mig och bad om ursäkt hundra gånger fast jag försäkrade honom att det var okej (men jag tänkte att det kommer se ut som att jag kissat på mig)
Sedan biblioteket, och tre prinsess- och tre dinoböcker senare var vi påväg hem där Cassatt sov middag och Wes läste. Sedan svushade de iväg till kyrkan. Jag hjälpte Grandma med maten. Koreansk BBQ. (delicious!) Och när familjen kom hem hade dem med sig sällskap. En mamma, hennes söner och en av sönernas fru. Bägge av sönerna som är amerikaner har bott i Korea. Den ena har lärt sig och talar koreanska och japanska flytande. Han bodde även i Japan i två år. När dem bodde i Korea vart dem kända underhållare och dem var på TV hela tiden så Grandma var i extas när hon kom upp med koreansk teknologi iform av en karaokemic. Den har alla låtar och sånger i sig så man behöver minsann inga skivor och hushpush! Och det bästa var att det var en ekomic! (Som på riktigt Sara!) Sen att alla låtar var på koreanska gjorde inget för dem var verkligen underhållare!!
Jag hade verkligen kul!

Jag har hundra saker att skriva men jag är för trött.
Pussilago

(Jag skulle vilja lära mig koreanska alfabetet)

2 kommentarer:

Joelo_89 sa...

Hej Emma!´! Vad roligt att det gick kanonbra igår!! Pratade du nåt japanska då?
Själv gick det bra igår, fick hoppa med kryckor ända upp till Bessemergatan, men vadå? Skönt med lite luft bara.. Vi ses ha det bäst Emma,, Höres på lördag

PUSS PUSS KRAM KRAM!!
love yo

Lund sa...

AHHAHAHAA shit va kul :D:D skaffa alla kontakter du kan träffa på ;)