söndag 28 december 2008

Turism med kartor och kameror - nu kör vi!

"Jag drömmer, det är inte klockan som ringer. Jag kommer vakna till, kolla på klockan och se att det är några timmar till innan jag måste gå upp. Jag bara drömmer, drömmer, drömmer"

Men inte hjälpte dem tankarna! Jag var tvungen att gå senast klockan nio imorse så att jag skulle hinna till RS till halv tio. När gick jag upp? 8.47.... Zzzz Zzzzz


Hann dit i tid och lyckades till och med få mig representabel. Efter två timmar i tjänst for jag och Angela vidare på citytour. Först fyllde vi magarna (som vid det här laget vrålade) med god mat från the Mandalay Resturant. Hoppa över till nästa stycke om ni inte vill veta vad jag åt men jag snappade med mig en meny till min scrapbook så jag kan nu återge i detalj vad jag åt. Haha, kanske inte kul men det var lite annorlunda rätter.

Vi beställde in smårätter och det här åt vi:
Tea Leaf Salad (Lap Pat Dok)
Burmese Curry Beef
Walnut Prawn
Detta serverades med Couconut Rice.
Jag testade även en helsjuk dryck. Iskall kokosmjölk med is och jellykulor i. Det låter inte ens gott! Men det gick att dricka.

När vi var mätta och nöjda, så började turistandet. Hon visade mig runt på Clement som är en gata full med asiatiska resturanger och småbutiker. Mycket roliga inredningsbutiker! Sedan åkte vi mot Lumbard Street som var målet idag. Angela är uppvuxen i San Francisco men har aldrig varit där så det var kul för båda.




Lumbard är en känd krokig väg helt enkelt.

Vidare till nästa mål. De mest fotograferade husen i världen. Och berätta för Emma varför för hon förstår inte alls vad hela grejen är!



Men men, säkta men säkert bearbetas staden med alla dess egenheter!
Hade så mysigt idag och det var roligt att lära känna Angela mer.

Kom hem och när jag startade Internet ploppade det en ruta om utbildning och man skule göra ett test och jag tänkte att why not? Mina resultat på sånt jag ska arbeta med:

1. Språk-Kommunikation-Media
2. Kultur-Konst&Design-Arkitektur
3. Turism-Fritid-Resturang

Så nu vet ni det!

Just det! Idag hittade jag himmelsk bokbutik nr 2. Gick in och tänkte: Oj, vilken trevlig butik! Men sen visade det sig att den bestod av tre plan!! Så dit ska Emma styra stegen nästa vecka!

Jag sitter och försöker komma på saker att skriva för jag vet att jag borde skriva vykort, som jag köpte andra veckan jag var här, och dem vykorten har till och med frimärken nu, men jag kommer mig inte för att skriva dem.... Men jag borde skriva dem.. Men det finns mycket man borde och jag har en skarp känsla av att dem inte kommer bli skriva nu heller.. *visslar och kollar i taket*

Ähh!

Nu försvinner jag och mitt bloggbabbel ett tag!

Pussss

---Jag SKA skicka iväg vykorten (nån gång..)---

3 kommentarer:

Joelo_89 sa...

Ja, Emma skicka vykorten;)

Agge sa...

bra talat Joel;)

Lolo sa...

ta't lugnt, inspirationen kommer när den kommer, that's just how it is :)