tisdag 16 december 2008

C som i College

Vi kör tacksamhetsspåret idag. Om jag inte kommit hit hade jag aldrig träffat Amanda. She's pretty great.. :)

Kom nyss hem ifrån en promenad med blondinen själv. Det är sjukt vad nära man komma varandra på ett par veckor! Idag lade vi ihop våra tankar i alla fall. Klokare vart vi nog inte för fem öre men det var skönt att prata med någon som förstår. (Thank you, like, soooo much!;P)

Idag var det äventyr på morgonkvisten. Jag skulle ju ansöka om att bli student på college. Jag blev avsläppt av Grandma på Masonic för att gå till det campuset för att det ligger närmast mig. Jag hade fått uppgifter om att man kunde registrera sig på vilket campus som helst. Men icke! Jag var tvungen att åka till the main campus. City College of San Francisco. (CCSF) Och när jag väl kommer dit inser jag att jag inte har en susning om vad jag håller på med. Jag forslas från den ena personen till den andra. Jag får hjälp av en rysk kvinna som knappt pratar engelska, en rödhårig kvinna med ett läppstift som skär sig mot hennes hårfärg, en kille som säger "dude" i varje mening, en osäker präktig "Mommys boy", en ung läspande tjej som på två minuter lyckades få in fler "cool" i hennes meningar än jag någonsin hört i hela mitt liv. Det här var några av dem som hjälpte mig idag. Jag har till och med varit i ett rum sittandes på en pinnstol med en förstående kvinna framför mig på counsling. Men jag tyckte om det. Stressen och förvirringen, Och alla speciella människor. Jag är nu en student på College. Jag har inte skrivit upp mig på kurser bara. Måste vänta med en bekräftelsegrej. Men jag har redan mitt egna studentnummer. Och senast fredag är jag uppskriven på kurser. College, here I come!


Just det, idag kom ägaren til resturangen som Amanda och jag brukar gå till och tackade oss för att vi kommer så ofta. Han "uppskattade" verkligen oss. Går man kanske lite för ofta då? Skit samma! Jag gillar stället. Om man är i stan borde man kolla in Crepes on Cole. Mumsigt gott är det med!

Nepp, detta får räcka för idag.

Pusss

---Jag skulle hitta "det där"---

1 kommentar:

Lolo sa...

Sounds pretty great, Collegegirl! Ingen speech-class än alltså haha.. Try n have some sleep now, själv har jag mest fftirrat i taket - får se om jag glömmer bort ngn elev idag.. Hugsie B ;)