söndag 25 januari 2009

Uppdatering!

Strejk!

Min blogg strejkar! Jag vill göra er allihop avundsjuka genom att lägga ut bilder från LA, Hollywood, solen, stranden och paradiset men min dator vill inte!

Nåväl, pilutta mig då!

Ni hade väl inte velat se bilderna ändå? Från dagarna med palmer, 30 grader varmt och havet?
Och filmstudior, kända platser och maten jag åt? (Okej, stryk den sista)

Mitt LA-besök måste berättas om, inte nedtecknas i en blogg men det var underbart! Jag älskar LA!

Jag lever, jag har jobbat sjukt mycket på senaste och nu ikväll (lördag) sitter jag barnvakt. Dem somnade nyss och var helt hyper innan dem somnade. Wes valde en bok som fick mig att nästan få en klump i halsen. "The little engine that could".
Jag anade ingenting i början men efter varje jag blad jag vände började det sakta gå upp för mig. Det lilla blå tåget!
"I think I can! I think I can!"
Det är min saga ju! Jag älskade det lilla blå tåget när jag var liten!
Och nu sitter jag själv och läser den för barn! Och jag älskar den fortfarande! Efter jag läst den boken slocknade barnen direkt. Jag låg kvar en stund extra i mörkret med dem, tänkte på sagan och drog en lycklig liten suck innan jag gick ner.

Det glada blå loket, av Watty Piper made my day:)

Nej, nu ska jag duscha..

Byeseeeeeee...

-Jag vill till LA igen---

1 kommentar:

Lolo sa...

Vad underbart att det var den berättelsen!!

Emma du är den första som jag hör tala sååå positivt om LA (av de jag känner som varit där) Jag blir nyfiken på vad det var?!

Kollar gärna på bilderna.. sen ;)