fredag 23 maj 2008

Dammråttor och kycklingröra

Låter titeln aptitlig? Det tycker inte jag heller och jag kan glädja er med att de har ingenting med varandra att göra..

Satt uppe lite väl sent tack vare en mr Kamenashi.. (Sara, du MÅSTE ringa så fort du ser det här!) Kom i säng vid ett-tiden inatt och 3 timmar och 45 minuter senare vaknade jag av Tegos vrål, det betyder alltså att jag inte vaknade på så jättebra humör. . Trampade iväg till jobbet där ingenting gick som det skulle, där det var ovanligt smutsigt överallt och det var en del vidriga dammråttor på en del ställen. Föreställ er slem och damm ihop så förstår ni vad jag battlade mot imorse.

Kom till skolan, frukostade med Yvonne Lund och pratade om hur det var med hennes familj. Hennes ena son börjar dra sig tillbaka till hemtrakterna samtidigt som hennes andra dotter just för tillfället ligger hemma och sover. Dagens ungdomar - var min tanke när hon berättade det:P Hade nyss engelska nationella prov muntliga delen och betygssamtal efter det. Gick sedan till datasalen och skrev färdigt ett arbete om medelhavsmuseet, duellade på vetgirig och läst andras bloggar samt kollat upp en del måste-kolla-varje-dag-my-life-depends-on-it-hemsidor. Vart vill jag nu komma med denna ofantligt tråkiga rapport om min morgon? Jo, att nu medan jag sitter i datasalen så insåg jag vad mycket jag hunnit med att göra denna tidiga fredagstimme, after all, klockan är bara halv 11. Morgonstund har guld i mun är väl uttrycket? Så istället för att tänka på hur gärna jag skulle vilja ligga i sängen så intalar jag mig själv att det känns bra att vara så aktiv och i och med det lurar jag återigen mig själv.. :P (It's working, try it)

Jag ska som halv avslutning visa min nya kärlek. Inte för att jag använder så mycket nagellack men den här nagellacksblåsaren/torkaren är för söt.

Sätt fingrarna på bananerna så torkar ditt nagellack så fint så fint.. You want it, don't cha? (jag borde seriöst få pengar av företaget som gör de här eftersom jag gör så fin reklam för dem)
Nu har jag idrott om en kvart så jag ska masa mig iväg.
Dagens note to self: Köp aldrig macka med kycklingröra när du nyss städat bort äckliga slemdammråttor - resultatet blir illamående och vidriga dagdrömmar.
Have a nice day!
Bye Bye

5 kommentarer:

Lund sa...

AHHH vad har han gjort nu då :P jag ringde men du har typ idrott eller nått :P

Amanda Laitinen sa...

haahahahaaa, nagelblåsare.. vad gulligull(;
fint du har gjort om förresten :P
"emma the middle of nowhere" ;)

\ /-]\[E$@ sa...

hahahh va äckliga damråttor.. Då kanske du inte vill bo här hos oss trots allt. Det är fullt med damråttor(A) :P:P:P
hihihi
Men va duktigt du är som håller igång så mycket :) (Y) Jag borde lära mig mer av dig. Och därför ska du booo hos mig :P:P:
hihiihihih täänk!!

\ /-]\[E$@ sa...

Vart hitta du den söta apan ;P

Nadiiiia sa...

vilken sööööt apa, jag vill haaa:P hahah