måndag 26 maj 2008

Från nada till tårtkalas

Morning!
Jobbade imorse, solen skiner och vädret är varmt. Jag blir lite halvt hyper när solen skiner så härligt:)
Har inte ätit frukost idag och det kan jag inte skylla på min hyperhet. Ni förstår, i ett avlångt land, i ett län, i en liten stad , i ett litet litet radhus finns en liten liten källare. På dagen verkar den källaren ack så vänligt utan några onda aningar alls men när lampan släcks blir den ondskan själv! Mörkret segar ner varje oskyldig själ och den som blivit förvisad att få sova där ner får en obotlig seghet på morgnarna, vilket resulterar i att man trycker fram klockan så många gånger att larmet slutar ringa. Bara en mycket stark människa klarar av att gå upp direkt från den varma sängen i det mörka rummet, and well, i'm just not that strong! Så imorse låg jag så länge att jag var tvungen att stressduscha och packa. Efter två år på det där jobbet har jag fortfarnde inte lärt mig att packa väskan dagen innan but then again, what kind of fun would that be?

Kom till skolan, redovisade mitt historiearbete och sen vart det tårtkalas. Doris hade med sig fika till klassen så det vart halv tårtfrukost. Kanske inte den optimala starten på morgon men duglig. Sedan skulle vi planera till studenten. Jag orkade inte för vi kommer ingenstans så jag tog min mp3 och lyssnade på första låten som kom. Helt otippat var det Lovejuice, det fick mig att småskutta ur klassrummet upp i datasalen och här sitter jag nu..

Just ja, jag fick ett sos-samtal av en som jag icke nämner namnet på. Om jag räddade personen vet jag inte. Jag kan i vissa fall vara en att lita på men hur ska jag kunna vara en klippa man kan luta sig mot när det enda jag ser är hinder som berg?:O Mamma mia, vad tror de om mig?

Nu kommer Doris och flåsar i nacken hungrig som ett lejon. Jag vill inte reta upp lejonet, idag jallafall det vill säga:P

Note to self: Lovejuice funkar inte när man ska vara effektiv.. inte effektiv så iaf:P

2 kommentarer:

Nadiiiia sa...

how gott with tårta;P hahah

Lund sa...

hahahha jag läste från nadia till tårtkalas, ja ba :O vart kommer nadia in i bilden xD hahahaha