torsdag 13 november 2008

All american

Igar kande jag mig som varsta amerikanen..

Till lunch fick barnen Mac&Cheese. Efter det bakade vi Chocolate Chip cookies , sedan gjorde jag iordning turkey&peanutbuttersandwich som de skulle ata efter simningen.

Nar jag antligen slutade igar, (gick upp tidigt och jobbade over) sa traffade jag en svensk tjej. Vi gick ut och kakade och bestamde oss for att ha filmkvall i helgen. Det var jattekul och hon kommer ocksa fran ett litet stalle i Sverige sa vi har en del gemensamt.

Idag var jag och flickan vid en jattefin park (note: One pound Gospel park)
Och jag sag pa nar barnen lekte vid en karusell, (som den som fanns vid ringvagen) och jag fick massa flashbacks! For pojken tog i sa mycket han kunde nar han sprang och sedan hoppade han pa i farten och man sag hur ont det gjorde i knana nar han landade men sekunden efter log han for han akte sa fort! Och jag borja tanka, sadana blamarken har man inte langre.. Hur ofta gor man barnsliga saker egentligen. Med barnsliga menar jag sant som man gjorde nar man var barn? Det ar inte sa att man slutar tycka om allt utan man vaxer ifran det helt. Naval, nu har jag gravt i sandlador, ritat dinosaurier over en hel garageuppfart och fatt helt skitiga klader efter dagar utomhus. Och det ar kul!

Idag ville flickan skjutsa mig pa karusellen sa jag lade mig och kollade upp. Hon knuffade och sen nar farten var bra hoppade hon pa och la sig brevid mig och vi kollade upp. En bla himmel, trad och sol som flot ihop till ett medan vi lag och snurra. Och det gar inte att forklara kanslan, forutom att jag alskade det! Det finns au pairer och mammor som inte vill skita ner sig och som sitter i ett horn nar barnen leker (okej man orkar inte halla pa hela tiden) men om de faktiskt blev lite skitiga, gor det nagot? Lite smuts under naglarna dodar ingen och man har kul!
Tycker jag.. Som efter 508 varv pa karusellen upptackte att man mar illa lite snabbare nu an nar man var liten men skit samma..

Nu vaknar flickan fran sin nap snart.. Jag har borjat fundera varsta mycket pa hur det ar att vara barn och allt.. Och det finns latar for allt.. Har ar en lat som jag tycker om for att jag fick en kansla. Jag stod vid den fargglada garageuppgangen vi dekorerat nar jag horde den.. Ifall ni orkar:

James Morrison - Once when I was little
http://www.youtube.com/watch?v=vgACELNFoh8

Just det!
Idag var det en som trodde att jag var flickans mamma. Hon var helt overtygad om det for hon tyckte vi var sa lika och att vi hade ett sant samspel. Sjukt! Jag har inte ens tankt tanken att nan kan tro det :P

Have a nice day!

XOXO

2 kommentarer:

Agge sa...

Det är viktigt att ha barnasinnet kvar. och det är väl inget fel med flashbacks?????barnen tycker säkert att det är roligt att du leker "med" dem och inte "bredvid" dem eller att du bara ser på. typ. Det är väl därför ni får ett så fint samspel......ha ha
Jag tycker nog att det är dags att införa lite svensk husmanskost hos dem eller vad tycker du?
sedan kan du ju alltid göra kladdkaka och bjuda på. Den går garanterat hem hos dem.<3 POK

Lund sa...

HAHAHHA one pound gospel park :O
ahh nu måste jag ju komma dit :P
jag lovar att du byggt den efter one pound ;);)

asså den där flickan verkar sååå såå söt 7777 jag vill verkligen träffa henne.. tror du hon skulle tycka om mig? (a)

pusssssss