fredag 14 november 2008

Pottkalas

Idag var forsta gangen pa snart fyra veckor som jag sa en svensk mening till en amerikan..
Det ni!!

Idag har stora spektakel skett forstar ni! Idag fick jag flickan att ga pa toa!! Yippie!!
Did you poo-poo? Did you pee-pee? Do you need to poo-poo or pee-pee? Dem fragorna hor till en normal dag men idag var forsta gangen nagonsin som hon faktiskt gick pa toa! (efter jag mutat henne med att hon skulle fa veggie-bootie om hon gick. Det ar ett nyttigt snacks som de alskar!) Sa jag var stolt over henne och mig sjalv. Och vi hade kalas because of the big occasion! Nu ska jag bara se till att det blir en vana och det blir nog inte latt. Samtidigt tycker jag att det ar lite sorgligt att det ar jag som ar med om de har sakerna och inte foraldrarna. Det kanns sjukt att jag vet vad de har for favoritlunch och hur de vill ha maten nar inte deras foraldrar gor det. But what's a girl to do, right?

Imorgon ar det helg!! Fredag, kort dag och sedan ledigt!!! Ska in till stan och kaka med nagra tjejer och den har gangen se bion. Men forst, med barnen, upptacksfard pa biblioteket har jag bestamt. Grunden till boknorderi laggs nar barnen ar sma:P

Och jag lovar! Jag ska sluta blogga om barnen! Jag traffade en annan au pair idag och insag att jag bara pratade om barnen. Jag later som varsta mamman! Nepp, jag ska sluta med det och bara ha en helg full med aventyr utan barn, blojor och sand-i-skornabekymmer.

Jag har kommit pa en grej. Som nagra av er vet sa lider jag av vissa...tvang. Hehe, typ kollar om jag stangt av spisen 20 ganger och kollar att alarmet ar ratt flera ganger osv. Jag forsokte dolja det ett tag men vada? Alla har nan storning och det var mina. Men nu ar de borta! Helt! Och det ar saaa skont!

Jag har ett helt nytt liv nu. Med nya kontakter, nya rutiner och nya platser. Och mitt liv formas och andras lite varje dag. Jag gick lite halvt vilse for nagon dag sedan och hade egentligen ingen aning om vart jag var. Jag hade ingen mottagning pa mobilen sa jag kunde inte ringa nagon heller. Men det gjorde inget. Ibland slar den dar kanslan emot en, att man ar helt sjalv. Men jag har gjort mina val och jag ar dar jag ar nu. Jag gick den vagen jag ville och nu ar jag har. Och den kanslan, nar man ar med om saker som ar okanda, nya, spannande och skrammande ar sa sa sa vart allt!
Jag blir pamind varje dag om vad det ar jag gjort och vilken resa jag egentligen ar pa. Igar var jag vid Golden Gate bron som var nastan spoklik i dimman, men det var en stund dar man holl andan utan att man tankte pa det, dar ljuden liksom forsvann och man bara hade.... a moment.

But don't worry! Samma Emma har! Och mitt har blir ljusare och ljusare for varje dag och det ar fortfarande icke-kontrollerbart-lejonhar! Jag alskar fortfarande trad, ater bananer minst varannan dag och har ben&jerrys i frysen. Och jag alskar inte nagon av mina familjemedlemmar eller vanner en smula mindre an innan jag akte. Kanske en gnutta mer till och med.

Sa puss till alla er som faktiskt orkar lasa dessa hoppiga inlagg. Men det ar ju anda jag. Som alltid hoppar mellan samtalsamnena...

Good night! <3

3 kommentarer:

Agge sa...

Hej gumman!Vet du att det är det första jag kollar på morgonen om du har bloggat. Det har blivit en last att följa, med beroendeframkallning ha ha.Jag vill att du ska fortsätta att skriva om ungarna. De verkar så mysiga och ni har ju uppenbarligen kul ihop.....<3

Lolo sa...

Love your moment there.. inlägget fick mig att tänka på en film jag såg som barn, om lejonet Elsa - "Född fri" var titeln. Lejonet växte upp hos en familj som älskade det, men en dag var det dags att bege sig ut - to the Wildlife - som var hennes verkliga hemvist. Det var inte så lätt för lejonet i början, för hon var ju van vid livet hos familjen, men ganska snart hittade hon nya vänner och upptäckte nya spännande saker som hon var född för att upptäcka. Kärleken fanns ändå kvar i allas hjärtan och rent fysiskt var de på avstånd (familjen åkte ut och tittade på sitt lejon på håll) och Elsa befann sig till slut i sitt rätta element - friheten - och trivdes som ett lejon gör på savannen! Jag älskade den filmen. Kram till hjärtats lejonunge ;)

Amanda Laitinen sa...

känns fortfarande helt overkligt att du är så långt ifrån oss..

som sagt, jag saknar dig nått så otroligt mycket! och ifall jag inte känner igen dig när du kommer hem, då sliter jag upp gamla emma som ändå alltid kommer att finnas inne i dig.. MEN DU KOMMER INTE FÖRÄNDRAS!! .. om inte till det bättre som du sa ;) haha Och när du kommer hem, så kommer du tro att tiden har stannat i sverige, för jag kommer vara exakta samma amanda!(en aning smalare, kommer gå på detoxdiet snart) hahah

Pussssar till dig emma <3