onsdag 12 november 2008

Blandat

Tank Hill idag igen. Malade aven HELA garageuppfarten som nu ar uppiffad i regnbagensfarger med just regnbagar, dinosaurier, skoldpaddor, blommor och barnen sjalva.

Och trots att vi hade sa kul idag vart pojken lite sur pa kvallen och just da var jag varldens samsta au pair. Deras forra var sa mycket battre.
Dessa kommentarer spottades ut efter att han forlorat ett spel pa datorn och jag tvungen att mata flickan och kunde inte hjalpa honom. Han ar en valdigt dalig forlorare och... det kanske vi kanner igen nagonstans... Men jag forsoker(!) forega med ett gott exempel :P

Flickan ar sa sot och hon har sa mycket energi! Pojken var helt slut nar han skulle upp for en mordarbacke men inte hon. Hon sparang hela vagen upp och sen ner igen for att hjalpa sin bror. Hon ar alltsa 2,5 ar ifall nagon glomt det. Men nog ar hon tjej allt som tal det:P

Ett av mina mal med att komma till USA var att fa felfri engelska med en dialekt som later som en riktig amerikan. Vet ni? Jag angrar mig.
Idag pa motet fick jag en komplimang. En syster sa:
- I have to tell you. You have a beautiful accent.
Jag ar inte varsta stolt over att vara svensk. Jag har inget emot det heller. Men det ar anda jag. Jag pratar svenska med Fagersta-dialekt. Och det gor inget. Det ar ju jag. Jag vill fortfarande lara mig felfri engelska men det gor inget om jag far min egen dialekt. Det ar ju sa mycket franare. Tank alla skadisar eller sangare som man verkligen verkligen gillar. I alla fall mina har sina egna satt att prata, sina egna dialekter. Jag vill inte vara som alla andra. Sa lange jag inte later som en bondlurk ar det okej. Sen ar det ju ett plus att en tyckte att jag hade fin dialekt :P

Efter den har lilla summeringen kring mig, och mina tankar om dialekter ska jag allt ga och sova. Hemma har ni precis gatt upp. Det finns sa mycket jag vill skriva. Om hur det verkligen kanns att vara har och allt. Det kommer. Men just nu orkar jag inte. Men jag kanner att det kan bli skont att fa ut allt. Det kanns lite kaotiskt med allt. Fa inte for er nat. Jag mar bra. Men jag vill skriva om allt fran varfor jag hatar toaletterna till hur folk ar annorlunda har. Och ja, det kommer..

Men till dess,

XOXO

5 kommentarer:

Agge sa...

Ok, gumman vi väntar tills du är beredd att få ut det. puss <3

Lund sa...

aaah genki-kid :O så ska min dotter också vara ^-^


AHAHHAHA vart har du lärt dig det här dålig förlorare nånstans? :O hmmmmm.. hahahahhaha du har ju fått en hel del övning på det iaf ;)

skriv när du orkar ::):):)
din blogg har blivit lite beroende framkallande ;)

pusssss

Anonym sa...

hahaha, äääntligen har jag tillgång till den!

och fagerstadialekten är inte så fin, nej ;)
tiss peige is bokmaarked! bring som picks ap ass soon as poss!

Lolo sa...

... och (nu har jag tid att fortsätta kommentaren..) en STOR KRAM till en av de mysigaste bondlurkar jag känner!! För visst var väl det poängen..? ;)

Amanda Laitinen sa...

HAHAHAHAHAH när jag läser det där med dialekten, så hör jag bara emma säga "IM SO TERRIBLE SORRY" (med brittiskt accent) HAHAHA, så ifall du låter så där i Usa, kan jag nog inte fatta varför den här damen sa att du hade en vakcer dialket..Jag vill ba slå dig just nu, för jag hör fortfarande i mitt huvve "IM SO TERRIBLE SORRY" HAHAHAHAHAHAH .