tisdag 11 november 2008

En gnutta fantasi, tack!

Idag var jag ute med pojken till ett stalle som kallas Tank Hill. Det ar varldens utkiksplats och jag alskade det! Du ser ut over hela staden. Hav runtomkring. Du skymtar Golden Gate bron langre bort samt ser partier av grona parker gomda bland alla husen. Lovely!

Syftet med detta aventyr var att leta efter dinosaurieben. Vi hade med oss redskap som hink, spade och penslar. Vi holl pa att grava och jag vart mer och mer till mig.

Jag: Kolla en till! Men den sitter fast!
W: Ja, vi far hjalpas at.
Jag: Wow, vilket djur tror du att den har tillhort?
*Han kollar misstanksamt mot mig*
W: Jag kollar bara men du vet att det bara ar stenar egentligen?
Jag: Vada stenar? Det ar ju dinosaurieben!!
W: Nej.
*Jag spelar forvanad*
W: Strunt i det. Jag hitta ett ben till!!!!

Sa gar det nar man har roligare an barnen. Och ibland tror han att han ar smartare an mig. Det ar verkligen gulliga barn men jag onskar bara att de hade lite mer fantasi. De vill inte lyssna pa pahittade historier for det finns inga flygande kossor pa riktigt. Men jag ska allt lara dem! :P

Vi hade en bra dag idag allihop. Och var sa sot. Han satt i mitt kna nar vi spelade spel och vande sig om, klappade mig pa kinden och sa:

- Emma, we make a great team.

Sa jag klarar mig. Och det ar gulligt med pussar och kramar och sma sma omhetsbetygelser.

Nu ska jag sova snart.

XOXO

3 kommentarer:

Amanda Laitinen sa...

AWW:)
haha vet du emma, du påminner mig om mary poppins :D:D ifall du har sett den filmen.. hahahah=)

Lund sa...

hahha vad det det du mena med att han är för smart för sitt eget bästa :P
HAHHAHAA jag jag ser dig framför mig.. leta dinousarie ben :):)
du kommer bli en underbar mamma :):)
pusss

Lolo sa...

Inga kan trösta som barn.. Love the view ;)