fredag 28 november 2008

Holiday

Det ar sent har. Valdigt sent men jag ska dela med mig av min dag.

Imorse gav hela familjen och jag oss ivag till en International Auto Show. Och jag alskade det! Nya, gamla, blankande bilar som ser sa lena att du maste dra handen langs ytorna pa dem.. Bilar, overallt, uppdelade pa hur manga vaningar som helst..
Som vanligt fastnade mina fotter ofrivilligt vid BMW-avdelningen..(suck) Men vem stannar inte extra vid andra bilar som Porsche, Ferrari och Aston Martin? Till och med Elanor var dar:P

Aja, kom hem, tog det lugnt och gjorde oss sedan iordning for att aka till yachtklubben. Val dar sa ar det uppdukat med flera flera gafflar, knivar och skedar vid ens tallrik. En buffe som inte gar att beskriva, kvinnor uppkladda med smycken och klader till max, eskorterade av man i kostymer. Jag har suttit mitt emot kvinnor som trots roda lappar inte lamnar ett spar pa sina vinglas, som torkar sig om munnen med sina servetter utan att skrynkla servetterna och som tar sa minimala tuggor att de aldrig blir fardiga med maten. Kande jag mig hemma? Nej! Var det laskigt? Ja!
Men jag har i alla fall atit turkey och pumkinpie nu. Yippieyey!
Jag skulle vilja se dessa manniskor i sin hemmiljo. Undrar om de ar controlfreaks allihopa eller om det ar spel. Jag antar att en lugn hemmakvall for de bestar av mysdress ifran Christian Dior och sen middag av den privata kocken. Och om det later som avundsjuka ar det inte det. Jag ar helt nojd med min Vero Moda myspys och mammas mat 7777

Jag ska blogga mer utforligt imorgon.. kanske..
Nu ar jag bara trott, intryck + att maste vara trevlig hela dagen tar pa en:P

Sa vi hors allihop! Happy Th.... nej just det:P (mamma, det var ett skamt och nej, jag haller inte pa att bli omvand;P)

XOXO

--- Jag skulle vilja aka pa Safari i Afrika med Bertaboo ---

Ps, till herrarna laggs det upp lank till bilmassan jag var pa. Enjoy:)
http://www.sfautoshow.com/galleries.asp

4 kommentarer:

Joelo_89 sa...

Haha.. heacy Emma! nu vet du hur det känns också!;)

Lolo sa...

Oekj, det här är lite olikt mig, men jag kunde inte låta bli att undra: Vad hade DU på dig? Jag menar din roll som Nanny är ju helt annorlunda, så du kunde säkert vara mera ledigt klädd.. OCH hur smakar pumpkinpie? Hugsie
:0=)

Emma sa...

Joel: Heacy?
Lolo: Jag var ocksa uppkladd, pa Emma-satt :)

\ /-]\[E$@ sa...

--- Jag skulle vilja aka pa Safari i Afrika med Bertaboo ---

WOHO!! Det kan vii :)
Säg til när bara :D

Och jag tror du var jätte fin :)
billllllllllld!!!!!!!!!!!!!!!!!!DU LOVADE PLZ!!!