fredag 21 november 2008

Torsdag

Det kanns inte som torsdag idag. Det kanns mer som tisdag. Inte for att just det var viktigt att skriva men nu blev det visst gjort iaf. Idag korde jag som sagt sjalv. Fick in barnen i bilen i tid och kom dit i tid. *applader*

Var pa biblioteket idag med Cassatt. Vi tog sparvagnen dit. Hon var kladd i en jacka med oron sa vi lekte apa pa vagen dit. Det var ungefar min dag. Forutom att jag byggde vidare pa Dinoland med Wesley. Och nu sitter jag barnvakt pa extratimmar. Pengarna bara rullar in... or not :P

Idag fick jag Collegekatalogen. Och jag ska borja den 12 januari. Jag har inte bestamt vad jag ska lasa an men det kommer bli tva olika kurser. Katalogen ar ungefar lika tjock som Sveriges hela telefonkatalog och man kan lasa precis allting. Men surfingkurs har dem inte. Men det grater vi inte for. Det finns andra satt. :)

Nu hoppar vi lite mellan amnena. Har kommer ett boktips. Och nu kommer alla backa och rygga baklanges. Det handlar om Japan. But do not be afraid my friends. Alla kan lasa den har. Den ar rolig och intressant. Och sa annorlunda. Den handlar om en amerikan som ska lara nagra skolklasser utanfor Tokyo engelska. Du far lara dig allt om seder och bruk i Japan till hur man far en japansk flicka pa fall. Vissa kapitel sitter du med hakan i knana. Vi i Europa och USA tycker att de ar sa gammalmodiga med vissa traditioner men nar man ser hur viktigt vissa saker ar och bakgrunderna till det sa far man en annan forstaelse.

Det ar en bok om kulturkrockar och annorlunda syn pa saker.

Jag tvivlar pa att ni kommer lasa den med jag tycker om sadana har bocker och det ar ni som missar det har om ni inte laser. Undrar om det finns nagon sadan har bok som kan fa en att forsta finnar? :P

Learning to bow heter den.. I dare you to read it..

(Sara, kapitlet om love-hoteru och nanpa var superkul XD)

Nej, nu ska ungarna i sang. Hear from you next time..

--- Jag skulle vilja vara rost till en figur i en film ---:P

5 kommentarer:

Anonym sa...

wow! du verkar verkligen uppleva en hel del där borta, kul att få ta del av det!

Lolo sa...

Jag vet inte om jag vill lära mig hur man får en japansk flicka på fall precis.., men bokens framsida är iaf fin ;) Din idé med en "önske-rad" på slutet av inlägget förresten.. I LOVE IT! Puss å kram

\ /-]\[E$@ sa...

Är den på engelska?..isåfall så är det kört.. för då KAN jag liksom INTE läsa den...T Y V Ä R R :p

Lund sa...

hahahah nanpa xD shit jag måste läsa den 7777 undrar om den finns här i sverige :D

btw, jag har sett "ponyo, ponyo"filmen nu.. xD och mamma mia säger jag bara :P

Emma sa...

Svetlana: Vad kul att du tycker det:)

Lolo: Kom igen, lite onodig fakta om japanska flickors fallgropar skadar val inte:P

Berta: Jag kan nog hitta den pa svenska at dig:P

Sara: Hahahahaha du maste beratta mer!