söndag 23 november 2008

Turistas

Det ar alltid lika kul att se pa nar kvinnor skjuter barnvagnar har i backarna i San Francisco. Mot dem i borjan av backarna och dem ler mot en sa vanligt och rart. Mot dem i mitten av backarna och de ser lite anstrangda ut. Mot de nastan pa toppen och det enda du ser ar en barnvagn, langa armar, axlar och en rumpa som pekar utat. Huvudet ar ofta nedatlutat mot backen som for att suga upp extra luft som kanske lagt sig narmare markniva.

Efter backen kommer strapats tva. Aterga till normal gangstil, fixa klader, fa kontroll pa andning samt mojligvis fixa till haret som troligtvis inte ar precis som du vill ha det. Se dig diskret om ifall nagon kanske lade marke till hur du sag ut pa din uppvandring och vandra sedan vidare. Mojligtvis be i ditt stilla inre om ursakt for mordarblickar du kan gett folk som var pavag NERFOR backen nar du var domd att ta dig uppfor. Everyday life for a caregiver in SF. (men tjena vilka snygga ben man kommer fa:P)

Vad gjorde du idag da?
Lite olika. Kaka crepes pa resturangen i mitt kvarter. Tog bussen till stranden, vandra lite. Och just det.. jag gick fram och tillbaka over Golden Gate bron innan jag tog bussen hem igen. Men det gor man ju varje dag:P

Sakta men sakert borjar alla turistiska saker bockas av pa listan. Men jag har en del kvar. Vacker vader idag och perfekt for en promenad. Vi gick over en mil idag. Men det angras inte alls:)

Skulle vart filmkvall men jag orka inte. Sa nu sitter jag har. Kom precis hem och pa min sang var det fint placerat en nyinkop bok. Ah, tankte jag! Vad gulligt! Tande lampan och sag att den heter: Hur du pottranar ditt barn pa en dag!

Yippie! Exakt den boken jag var pa jakt efter. Men nej nej nej. Man ska inte lata sig luras. Den har boken har de gjort rolig! Med massor av nyttiga tips och finurliga ideer. Och det ar omojligt att misslyckas och bla bla bla.... *himlar med ogonen*
Jag skumlaser den pa tjugo minuter och sen kor jag min stil anda. Det funkar ju hittills. Med risk for att lata nonchalant men jag jobbar redan tillrackligt. Inte tanker jag lagga ner fyra timmar pa att lasa en sadan bok ocksa. Nej, hujeda mig!

Nepp, nu maste jag uppsoka toalett och tillfora ljudeffekter! Ifall ni hor nagoot i Sverige ar det inte en tsunami, det ar formodligen nagon som sitter pa toa i USA. Sa ni kan nog sova sakert inatt med.

XOXO

--- Jag skulle vilja traffa mig sjalv som barn ---

4 kommentarer:

faster sa...

Hej Gumman!
Njuter verkligen av att kunna läsa
om ditt liv långt där borta...
Här är allt son vanligt. Positivt är
att det snöar. Så vitt och vackert där ute. Men visst hade jag hellre
varit på din plats.. Du!! Visst har
du ugg?? Är storlekarna normala el.
behöver man gå upp en storlek?
BAMSE KRAMAR från faster

Emma sa...

Hej:)

Jag saknar sno lite grann faktiskt.. :)

Jag har uggs, ja.
Jag vet inte riktigt. Jag har inte shoppat skor har an. Men snart tanker jag borja:P
Jag meddelar da:)

Bamsekramar tillbaka:)

\ /-]\[E$@ sa...

Du vet att det finns en film som heter turistas och värsta hemsk :P. Jag trodde att du skulle skriva om den HAHAH.. den handlar om turister som åker till brasilien..hamnar i djungel och blir typ kidnappade.. juste.. dom tar bort deras organer så att dem kan sälja dem :D..*
han från Las vegas e med D: ..hööh
aja. det var ba det jag tänkte skriva
PUSS

Lolo sa...

Haha, du ger mördarblickar till folk som susar nerför, när du är på väg uppför..Okej seriöst, vilken underbar tanke att träffa sig själv som barn! Undrar hur det skulle vara om du som barn skulle träffa mig som barn.. Fast på sätt och vis kan man träffa sig själv som barn.. "Always remember that Girl.."
:)
Ps. Du har redan snygga ben. Fråga Vane