söndag 5 april 2009

Musikaler i Vardagen

Idag vaknade jag upp med min kära Turtlemolester som är back in town några dagar. Eller jag vaknade och hon låg och snusade i sängen brevid. Jag valde att väcka henne med högläsning om Mozart. Det hela började som en grej för att vara irritationsmoment men det vart så spännande läsning så jag fastnade i det. Vad vet ni om Mozart egentligen? Visste ni att han var fullkomligt förälskad i en kvinna som gav honom ett blankt nej? Och att han senare fick upp ögonen för hennes syster? Att dem gifte sig? Att de hade det dåligt ställt trots Mozarts framgångar för att dem var så slösaktiga? Nej, det trodde jag inte att ni visste.. Nu vet ni! Ser ni vad man lär sig genom att ta på sig rollen som irritationsmoment? Just det! Och ändå gnälls det när man gör det skitjobbet....

Jag och Doris har haft filmkväll idag. Jag kom därifrån nyss och jag är så sjukt trött. Vi avverkade fyra filmer men hade även gott om tid att prata strunt medan vi festade på kesellasallad.
Filmlistan: High School Musical 3
Björn Gustavsson
Johan Glans
Landet för länge sedan


(Doris på bild btw)


Om inte det är blandning så vet jag inte vad! Men kul. Och jag fick chock när jag insåg att Den brinnande cirkeln de talar om i den sisnämnda filmen syftar på solen! Det var så självklart, men ordet solen låter så fruktansvärt tråkigt nu om man vet att man kan säga den brinnande cirkeln. Men tänk er detta samtal:

- Ohh vilket vackert väder vi har idag!
- Ja, det är så härligt när den brinnande cirkeln är framme..
- Huh? Säg what now?
- Den som brinner däruppe, i det stora blå, omgiven av flygande regndroppar..
- Hehe, ja.....precis.. Nu kommer min buss.
- Har inte du bil?

Eller ja.. ni fattar poängen kanske. Byter ämne nu. Angående film nr 1 på listan. HSM 3. Jag har velat se den länge. Och det roliga är att det är en film som man inte ska tycka om. Det är en oskriven regel. En tjej i min ålder SKA inte tycka om denna slag av film. But guess what? Jag älskar den. Och jag bryr mig inte! När jag kollar på filmen är jag kär i Troy. Och i hela konceptet. Och låtarna och allt överdrivna. Så ja, Emma gillar filmerna High School Musical och hon skäms inte över det!!! Och till alla obestämda människor som inte riktigt vet vad ni tycker om det, kom igen, innerst inne håller ni med.. Livet blir så mycket lättare om ni erkänner det.. Vill ni ha ett smakprov? Kolla här. (you know you wanna wanna, jag länkade ju ut det och allt)

Jag är så död nu! Jag ska gå och sova. Men tänk vad produktiv jag är när jag är trött? Ni vet mer om Mozart och ni älskar nu HSM 3.. (ja ,Emma, vad skulle vi göra utan dig?)

Godnatt-alla-rara!

--- Jag skulle vilja vara med i musikal---

4 kommentarer:

Lolo sa...

Låter som en skön dag :)

Visste bara att Mozart led av Tourettes..

En HSM spelade jag in på jobbet, sen hade min kollega spelat ö den m Travet.. så jag kan inget säga, ännu.

Ja, Godnatt Emma :) Vårt kära irritationsmoment..

Huong sa...

Hej Emma, jag skulle också vilja va med i en musikal. och jag älskar också HSM, men jag tror jag skäms lite.... :(

BERTABOOOOW! sa...

hahaha så fult! asså OCH om du älskar HSM. ALLA älskar dem. Jag är stolt o säga att jag är den enda normala här!!! Alla är antigen FÖÖR eller verkligen EMOT dem.. Men jag har sett filmerna..alla 3.. visst.. dem är bra.. men thats it! Jag laddar inte ner deras låtar lr ba avgudar skådisarna! hahahaha men men.. tro inte att du är speciell bara för att du ÄLSKAR dem ..massa folk som gör det ;) hahahahaahhahahhaha

Emma sa...

Faloooma: Haha snart blir vi experter på Mozart allihop.. Jag sniffar vinst i Jeopardy! Vi kan ha ett matarjon i musikaltittande en dag med dåligt väder :)

Fahrenheitlover: HAHAHAH hej på dig! Men det är det jag menar, inte ska vi skämmas!!! JAg kan bli din stödperson i ett sluta skämmas för HSM-filmerna program på åtta steg eller nåt? Vad tycks? (genius!)

Bertablunt: Jag anar lite frustrationer i luften.. Filmerna framkallar reaktoner hos dig. *sitter med fingertopparna mot varandra och tittar förstående på dig* Om du vill kan vi prata mer om det här och reda ut vad du EGENTLIGEN känner om dem.. Låter inte det som en bra idé, eller vad?
Och tagga ner Bertaboo, jag tror inte jag är mer speciell än andra, bara lite mer dryg och överdriven än andra i skriftspråk... och kanske *host host* på riktigt med *host host host hoooooooooost*