onsdag 29 december 2010

Vardagslycka

Små saker som gör mig lycklig är bland annat:

* Att leta efter en liten sak (läs lypsyl) i en stor väska och hitta det direkt. (Score!)
* När en gammal favoritlåt man glömt spelas i radio. (Nostalgi)
* Att hitta bara ett exemplar av produkten man ville ha i affärshyllan.(Den väntade på mig :P)
* Ett nystädad och sorterat skrivbord. (Inre frid :P)
* När latten från Espresso House är sådär perfekt skummig. (Perfektion)
* När kompisar kommer ihåg små saker från länge sen. (Kärlek)
* När mitt nagellack av slump matchar min tröja. (Oh happy days!)

Allt detta har hänt idag. :)

Igårkväll var jag uppe jättesent. Fastnade på YouTube och frisyrvideor. (Ja, jag fattar det inte heller) Och sådana där rosetter man gör av sitt eget hår såg så enkelt ut. Så jag testade göra en slarvig en. Det var inte så svårt. Hehe.Men jag vet inte om jag skulle ha det till jobbet precis.
__*__*

Kände mig lite som Mimmi Pigg. Och jag gillade alltid Kajsa Anka bättre än Mimmi Pigg om jag var tvungen att välja när jag var liten. Fast de är ju bägge väldigt diviga egentligen kom jag på nu... Musse var min idol i alla fall. För han var detektiv och supersmart! Och hade cool rock, basker och stort förstoringsglas. Det var drömmen som barn.

4 kommentarer:

bertis sa...

Värsta söööt !!! <3 hihi

Agge sa...

ta mössan när du åker hit ;)
HAHAHAHAHAAAAa

Doris sa...

Sötnöt! <3

Anonym sa...

bravo! att du tar egna intiativ till håret (Y)socker sötigt