lördag 1 januari 2011

2-0-1-1

Idag har jag:

*Käkat sjukt god mat
*Käkat massa godis
*Inte rört mig en meter mer än nödvändigt
*Bara glott på datorn

Summa summarum: Käkat massa skit utan att röra en fena.

Ja, så har jag spenderat årets första dygn. Och allt har jag gjort medan jag läst om människors nyårslöften om kost och motion. Sundhet, hälsa och träning.
Vadå motsägelsefullt? :P

Inte alls långt efter tolvslaget så började det göra ont i ögat. Jag, Emma, har fått min livs första vagel. Jag är halvt äcklad, halvt fascinerad. Och lite stolt på ett sätt som icke går att förklara. Googlade det och hittade ord som: inflammerad, kan brista, svullnad och skrumpna. Så dramatiskt spännande! 8)

Om jag nu skulle vara en sådan som tror på tecken så känns det som att det skulle vara ett ganska dåligt sådant att jag får det årets första dygn. Sjukt dåligt faktiskt om jag tänker efter...
Hehe.. men jag tror ju inte på sådant krams så det är lugnt! Lungan vettu!

Jaja, nu är första januari 2011 snart slut. Sick!

Jag tänkte avsluta detta inlägg med att lägga upp superäckliga bilder på vaglar som jag googlat upp för att äckla den som läser det här, men jag hittade inga tillräckligt dramatiska bilder. (Om det inte får er att tappa matlusten i tre dagar är det ingen idé) Däremot så kom bilder upp på Quasimodo och ET. Ehm... ja.. Jag brukar försöka ha ett öppet sinne men jag kan verkligen inte se hur de liknar vaglar. Inte verkade de haft problem med det heller. Men ja, Quasimodo hade puckelrygg och kämpade med sina kärleksproblem medan ET var konstant upptagen med att försöka ringa hem så de såg kanske vaglar som vardagspetitesser.

Men vad vet jag?
Nu ska jag och min vagel gå och bara vara. (HAHAHA kakpoäng till den som fattar det roliga!)

5 kommentarer:

Bertis sa...

Jag fattar det roliga !!! :D cookie !!!! <3 puss på dig

Erika sa...

Hoppas att det inte Varar länge! ;)

Doris sa...

Jag blir lite rädd för dig Emma...

Jag har snart varit sjuk i en vecka och det har tätt sig på olika vis, men mina ögon har mått bra till skillnad från resten av kroppen.

Imorse när jag vakna kunde jag inte öppna ögat pga äckligt gojjs som klistrat igen det. Tar mig halvt förblindad in på toa och tvättar bort och när jag tittar upp i spegeln möts jag av ett äckligt rött, vätskande öga.

En timme senare klickar jag mig in på din blogg... och läser det här!

Vad är det för läskig förbindelse vi har... haha! :D

Agge sa...

Jag vill oxå ha kakpoäng :)
Tur att du blev så äcklad och rädd för det där, när du googlade så att den är borta idag :O

Emma sa...

Berta: Cookie till dig! :D

Erika: HAHAHHAHHA du får en hel låda kakor för den kommentaren!

Doris: Hahah vad galet! Men min är borta nu iaf! :)

Mor: Eller hur? Underskatta ALDRIG Googles krafter :P