onsdag 19 januari 2011

Sunny days, lick my soul. Lick it free.

Jag har inte bloggat för att jag är på så konstigt humör och tänker på allt som man inte borde tänka på och undviker att tänka på det jag borde tänka på. Makes sense? No. Det är därför jag inte bloggat. För om jag skulle bloggat skulle det bara bli en enda lång ordspya. Och ingen gillar spyor!
Men min mor ville att jag skulle blogga om att jag kokat lingonsylt i helgen. Och jag känner för att vara en god dotter idag. Så. Vet ni?
Jag kokade lingonsylt för första gången i helgen. Lingon som i: Vaccinium vitis-idaea.
Så nu har pappa något att ha på sin Havregrynsgröt. Havre som i: Avena sativa.
Traditionen kan nu gå vidare. Mor har lärt dotter att koka sylt. Livets cirkel är sluten.

Till mer seriösa ämnen.
Jag har aldrig under hela mitt liv saknat solen som jag gör nu. Som jag har gjort den här vintern. Idag när jag satt på jobbet så såg jag den lysa genom fönstret. Jag hamnade en kort sekund i trans. Och sedan in the depths of despair som Anne of Green Gables säger. Det kändes som att jag var en som varit utan vatten i flera dygn och nu fick se någon annan dricka. Som att jag var ett djur i bur och fick se de andra djuren springa fritt. Tänk er misären! För där satt jag, inne i hörnet på kontoret, vid mitt skrivbord med suktande blick mot friheten medan solen under någon välsignad timme spred sitt sken och värmde världen utanför. Men jag var tvungen att jobba och fick sedan gå hem i mörker. (jag orkar inte tänka det jag egentligen känner)
Hitta en billig utomlandsresa! Someone!

Just nu städar jag medan jag lyssnar på Patti Page som svartvit-filmsaktigt sjunger: You Always Hurt The One You Love.
Fast den går mer: You aaaaaaaaalways huuurt, the ooooooone you loooooove~
Allting känns lyxigare om man får en old Hollywood-känsla till det. Even cleaning. You should try it for yourself. Fast särskilt effektiv blir man dock inte.

Jag har ett annat problem. Jag kan inte göra bra listor på Spotify längre! Jag kan inte heller matcha musik med mitt humör! Det har aldrig varit ett problem. ALDRIG! Jag har alltid kunnat det. Men den senaste veckan är allt bara fel! Det får mig att ifrågasätta allt. Vem är jag? Vad är syftet med mitt liv? :O WHY IS THIS HAPPENING?!

(Bild från somewhere on Google.)

Kaninen dök upp på en sida jag var inne på. Jag tar åt mig och slutar skriva nu.
Mer random inlägg får man leta efter.

4 kommentarer:

Agge sa...

Verkar lite som Vinter-Depp sjukan eller nåt sånt.... Puss på dig gummam. Solen lyser även på små söta rara kaniner <3

Joelo_89 sa...

När du sitter där på jobbet kan du ju alltid tänka på refrängen i "now we are free" och sist men inte minst, sista meningen i den låten som lyder:

"Alas sharum du koos. Shaley koot-tum" som i en subjektiv översättning betyder:

"I'll never forget
How I felt that moment
I became free"


pöss:)

Erika sa...

*STOR pepp KRAM* Från världens bästa brorson och hans Mammsing! ^^

Emma sa...

Mor: Nu började jag tänka på Kin som ligger i gröna rummet :P

Tvillis: I will 8)

Eri-Beary:Åh! *kramar tillbaka*