måndag 24 januari 2011

We stopped checking for monsters under our bed because we realized they were inside us

Ladies and Gentlemen,
We are gathered here today to celebrate..

Okej nej, det är vi inte men jag tyckte det kunde vara ett annorlunda sätt att inleda ett inlägg. Funny huh? No? Moving on...

Jag ville bara berätta att det är något lurt i görningen. Jag var fundersam första gången det hände. Men nu när det har hänt en andra gång är jag sjukligt misstänksam. Något i systemet eller universum har rubbats. Something is seriously wrong!
Jag har nu två gånger på raken lyckats para ihop fler än 9 par av mina strumpor när jag har tvättat. 9 par! Alltså 18 enskilda strumpor som har enats efter separation och svåra hinder för att till slut hittat tillbaka till varann! :O
Sånt händer inte!
Så min fråga nu: Vart är den omtalade strumptjuven? Som alltid försatte mig i situationer när jag var liten där jag var tvungen att förklara för mamma varför det bara fanns en strumpa av alla mina par i tvätten? Och detta hände inte en gång utan varje gång det var tvättdag. Vart är han?

Semester?
Pensionerad?

Jag klagar inte, blir bara lite fundersam på vad som skall komma härnäst? Perfekta hårdagar och nycklar som aldrig slarvas bort?

Just det! På väg från tvättstugan gick jag förbi en parkerad låst cykel där någon glömt att slå av cykellyset. Så jag gick dit och stängde av det när någon öppnade ett fönster och skrek åt mig att "ge f*n i hans cykel".
Ja, varsågod! Dina batterier håller nu lite längre.
Och om du måste veta så skulle jag snott den olåsta kärringhondan bredvid istället för snobbcykeln med alldeles för många växlar om jag nu skulle få för mig att ta en cykel. Mer retro you know..

Man är en sådan god förstådd granne...

4 kommentarer:

Joelo_89 sa...

HAHA! Så du är cykeltjyv:)..

Verkar hända mycket spännande i stockholm:)

Agge sa...

Ha ha man blir på gott humör av dina anekdoter av det verkliga livet. Och ja, ikväll har du väl fått ett nytt blogginläggsämne apropå din pyssliga sida ^^^^
:P

Emma sa...

Tvillis: If you only knew :P

Mamma: Jag korrekturläste rörmokarinlägget innan jag postade det och tog bort hälften av utropstecknen jag använt! Men ahhhh! Om folk förstår?! Jag känner mig pånyttfödd! XD

Agge sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.